Někdy si děti rozdělíme do menších skupinek. Máme za úkol se jim věnovat - číst, zpívat atd. Jednu takovou vlastní skupinku s pěti svišti, jsem vyfasovala i já.
Začala jsem s knížkou "Lillesestør" ( o vzteklé malé sestřičce, která nechce jíst... typická podprahovka... nebuďte jako malá vzteklá holčička a jezte způsobně ;-) ). Knížka měla docela dost obrázků. Kromě toho, že jsme si s dětmi o obrázcích povídali, jsem se pokoušela i číst.
Podařilo se mi je na chvíli zabavit. Pak už to ale na ně bylo dlouhé.
Změnili jsme aktivitu. Puzzle. U těch taky nevydržely dlouho. Někde jsem vyhrabala šikovné kartičky - "najdi, co je na obrázcích jinak". 20 minut celkem. Zbývala ještě spousta času.
Rozhodla jsem se je naučit "Ludo" - naše Člověče nezlob se. Ve školce máme zjednodušenou verzi pro děti, s kostkou, co má na sobě, místo 1-6 teček, barvy. Po chvíli, co jsem se snažila aplikovat normální pravidla, mě děti přemohly. Na desce se hrála hra s pravidly, která mi nebyla úplně jasná, figurkami se táhlo libovolně, dokonce ani kostka nebyla směroplatná. Ale zábavy u toho byl kopec.
Nakonec jsem si řekla, že rozvoje intelektu bylo až až. Trocha pohybu neuškodí. S kostkou od člověče nezlob se, jsem vymyslela cosi jako hru. Udělej krok vpřed, když máš na sobě barvu, která padne na kostce. Přidalo se k nám několik dalších špuntů. Děti si opět pravidla lehce přizpůsobily, takže místo pěti různých rozestupů, vytvořily dvě řady. Ty, co na sobě barvu měly - přední řada a ty, co na sobě barvu zrovna neměly - řada o půl kroku pozadu. Pak se hra úplně zvrtla, všichni chtěli házet a nikdo nechtěl postupovat vpřed. Nakonec se kostka v davu dětí ztratila neznámo kam.
Necelou hodinku jsme vyplnili. Řekla bych, že jsme se pobavili všichni.
Necelou hodinku jsme vyplnili. Řekla bych, že jsme se pobavili všichni.
Dobrá průprava do budoucna - na vlastní děti :-)
ReplyDeleteNo to teda :-)
ReplyDelete